Long time no see…..

Ja visst. Har visst hatt skikkelig «bloggtørke» en stund. Har ingen «gode unnskyldninger» heller, har bare ikke blitt sånn. Med aktive barn i grunnskolen fyker i grunnen dagene rimelig fort i tiden fra påske og til skoleslutt. Jeg gjør jo masse håndarbeid allikevel da, har bare ikke blitt tatt bilder og publisert.  Her kommer det nå i hvertfall en liten opptatering. Tar det siste først, for her har jeg fått hjelp med både modell og fotografering.
Jeg går i disse dager og venter på å bli grandtante til en liten gutt. Denne gutten blir født i Ålesund og hvis jeg har forstått det riktig, er resten av familien over gjennomsnittlig interressert i hvordan Ålesund fotballklubb klarer brasene i serien. Etter at jeg hadde sett mine strikkevennet strikket «Gooomba hat» til sine små og stor familievenner, fant jeg ut at dette måtte kunne danne det perfekte utgangspunktet for en «fotball-lue» og kanskje litt til.
Sjekk bare hvor lekker Jonatan er body og lue i ÅFK sine farger.

Goomba1

Goomba2

Goomba3

Var det ikke stilig kanskje? Tror nesten Kjetil Rekdal må ha stått modell for motivet 😀
Først av alt – TUUUUUSEN takk til Silje for lånet av Jonatan og fotografering. Syntes det ble superfine bilder.

Det var også Silje som ga meg linken til motivet på Goooomba hat. Jeg har laget noen «voksen» luer også – i «fotballfarger». Kommer bilde av de litt senere.

Settet er strikket i Dale Baby ull, og oppskriften hentet jeg fra Dale sitt hefte 208 – body med Fanamønster. Strikket like langt stykke med striper som oppskriften sa, men dog ikke Fana mønster. Faktisk er fordelingen slik: orange/blå i 9/1 – 7/3 – 5/5 – 3/7 – 1/9. Brukte også lueoppskriften herfra. På skulderen har jeg brukt små ovale perlemorsknapper.

2 kommentarer om “Long time no see…..

Legg igjen en kommentar